26 January, 2008

Dunia Aku Penuh Hina....


Mengimbau kenangan lama...... aku adalah hamba kepada tokeh-tokeh judi... 4D, 5D, 6D ... dan bermacam-macam "D". Ado duit.. belasah... pastu sesal tak sudah. !!! hidup pun dah 1/2 punah ranah !!

Aku hamba kepada tuan yang tidak mempunyai apa-apa kuasa... dan aku berharap kepada hasutan dan harapan palsu sang setan durjana... akhirnya yang kaya tetap bukan aku.. tetapi si tokeh judi !!!

Bisikan dari Ya Rabbi... menerjah pintu hati.. peluang hanya sekali, ku tolak pasti akan rugi !!... namun hati berbelah bahagi.. terus berjudi atau kembali kepada yang pasti..

Akhirnya jalan yang pasti aku turuti... dengan penuh ejekan dan caci maki... si kaki judi mahu menjadi sufi !!!! si kaki judi menjadi wali !!! .... si kaki judi... mahu menjadi suci !!!

Tekadku hanya satu... setitis airmata anugerah Illahi... seumpama kunci yang membuka seluruh anugerah alam ini... ke pekikkan dalam diri......"aku ingin kembali"... "aku tidak mahu menjadi hamba judi"...... "judi membutakan hati".........

Sedarlah aku... dunia aku yang lalu..... adalah dunia yang penuh hina..





1 Comments:

At 10:30 PM, Blogger Uwan Molek said...

apabila aku di tegur..pulak teguran itu menyayat nyayat hati ku..mana bisa aku tinggal lagi di sana..mana mungkin aku berhadapan dengannya..

seperti kata orang..lembu di pegang pada talinya..manusia di pegang pada janjinya..

maka aku berundur..

 

Post a Comment

<< Home

hit counter
Orang Tengah Lepak Kat Sini