19 January, 2008

Kedamaian


Tiada yang terindah melainkan kedamaian dan curahan rahmat MU YA ALLAH... walaupun seringkali jasad dan jiwa sering meronta-ronta memungkiri akan kewujudannya.
Tidak perlu ku robohkan dan ku runtuhkan seluruh alam untuk ku mencari kedamaian. Sesungguhnya selangkah ku berjalan, setiap kerdipan mata dan setiap detik jantung ku berdenyut... sebenarnya aku telah memiliki kedamaiannya.....
Hadirnya kedamaian seringkali tidak kusedari, tidak kufahami dan tidak kuhayati kerana aku masih lena dalam kelalaian serta keangkuhan. Kedamaian ciptaan manusia adalah lakunan semata-mata, pencerobohan dan pembohongan yang direka untuk memudahkan cara.
Andai aku mampu mencipta kedamaian... aku adalah pendusta !! Kerana kedamaian adalah anugerah dari Allah swt terhadap hambanya...
Aku bersyukur kerana kedamaian yang ku miliki adalah tanda kasihNYA kepada diriku... maka wajib kupertahankan kerana jika ku cuai... yang pasti kedamaian akan hilang dalam diri !!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

hit counter
Orang Tengah Lepak Kat Sini