16 January, 2008

Kudambakan Sebuah Kehidupan

Lama tidak ku nukilkan apa yang tersirat dan tersurat di sanubari ini. Siapalah aku tanpa IHSANNYA, siapalah aku tanpa RAHMAT dan RAHMANNYA...



Tidak mampu ku jelmakan segala apa yang ku cita-citakan, ku khayalkan dan ku impikan andai kata aku masih seperti ini !!



Bertahun ku hanyut tanpa cuba mengerti, namun kasih dari YA RABBI membawa aku kembali.... dunia ini kembali ku kenali. Biarpun hanya waktu yang tersisa ini ku kejari... aku bersyukur kerana "pintu" yang kucari masih terbuka luas untukku...



YA RABBI... tahun-tahun yang berlalu tidak pernah ku berusaha mencari dan mendekatiMU, ku abaikan sifat taat yang di"tradisi"kan kepadaku !!! Aku lah yang tidak sudi... sedangkan ENGKAU sentiasa di sisi...



Kehidupan yang kucari .. yang kudambakan tidak akan muncul, tidak akan wujud dan tidak akan kukecapi tanpa kasih sayangMU....



Kini aku mengerti... kehidupan ini bukan untuk mengejar lautan emas ataupun gunung berlian.. tetapi kehidupan ini ialah mencari keredhaanMU yang abadi..



Isteriku... puteri-puteriku... kamu adalah "rezeki" dan pemangkin dalam ku mengenal sebuah kehidupan. Hadirnya kalian bukan sebagai hiasan atau barang permainan dan tidak sesekali sebagai pencetus kebosanan dan kekalutan. Hadirnya kalian adalah anugerah yang wajib ku pandang, tenung dan renungi akan nilai sebuah kehidupan yang kudambakan !!!



YA ALAH..... lembutkan lidahku, buangkan segala "ego"ku dan segala kelemahanku agar aku sentiasa memujiMU.... anugerahkan aku dan seluruh ahli keluargaku dengan sifat taat dan kasih kepadaMU...



Kudambakan sebuah kehidupan... yang kekal di RAHMATI...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

hit counter
Orang Tengah Lepak Kat Sini