12 November, 2006

Aku Dan Mesin




Tanpa mesin2 yg aku jaga dikala ini, rasanya idup aku lebih tenang dan semakin byk masa akan dpt kugunakan utk menghampiriMU YA ALLAH..

Tapi kalau aku tak keje nak makan apa ?? Kan keje ini satu ibadah.. kesabaran aku melayan "masalah" mesin2 tu jugak satu ibadah... yg paling nyata.. aku ada keje dan ada gaji !!!

Baru ku terperasan selama ini aku sememangnya "bodoh".. kerana aku tidak pernah memahami apa yg mesin2 tersebut fikirkan. Tak pernah aku tanya pada mesin2 tersebut apakah keperitan yg dialami.. dimaki hamun dan disumpah seranah. Bukan setakat si kafir je yg sumpah seranah.. aku pun tumpang sekaki.. tapi ko tetap sabar atas kejadian engkau. Ko tetap redha..

Setiap saat ko mengabdikan diri ko.. ko hidup atas perintah Allah !!.. aku lak hanya "sabit/asbab" atas peristiwa dan riwayat hidup ko wahai sang mesin.. tapi aku tetap ego dengan diri aku.. kerana kurasakan pabila ko berfungsi tanpa masalah.. maka akulah yg terhebat kerana berjaya menyuruh ko bekerja.. dan pabila ko rosak dan aku perbaiki.. maka akulah yang paling hebat kerana berjaya memaksa ko bergerak !!!

Tanpa suara tapi sebenarnya ko telah membuka pintu hati ini... ko telah mendekatkan lagi aku kepada ILLAHI.. hanya dengan sepatah kata ajaib ku tuturkan.. ilham pun muncul.. ko ku sentuh dan ko mula bergerak tanpa lengah..

Keajaiban itu milik siapa.. adakah suara tutur ku.. adakah kerana ko takut kepada aku.. atau adakah kerana RAHMAT ALLAH SWT !!! Maka setiap saat dan ketika akan ku pastikan akan ucapan BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM terucap dibibir sebelum ku memaksa ko bergerak tanpa lengah..

InsyaAllah dalam kepayahan ko bergerak dan kepayahan aku mencari rezeki.. kita sama2 bersyukur dan memuji kebesaranMU Ya Allah... !!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

hit counter
Orang Tengah Lepak Kat Sini