09 January, 2006

Perjalanan Yang Jauh.... Nak Balik Raya La...


Huh... keje dah selesai.. borang cuti dah isi la.. tapi bos aku awal2 lagi dah cuti...

Seronok nak balik raya... besh !! besh !!... tapi kena hati2 gak.. beringat.. padah tak mengenal siapa.. hanya pada yg Maha Esa aku mohon akan keselamatan dlm perjalanan ini.

Semua dah ready.. tunggu nak bertolak je.. rehat kena cukup.. kalau mengantuk kena tido dulu.. esok nak tumbangkan lembu... tapi ada lagi yg aku penah dengar "Korban 7 ekor kambing lebih baik dari seekor lembu".. aku tak pasti hadis mana.. tapi bagi aku, buat la apa yg termampu.. Allah Maha mengetahui nawaitu masing2..

Esok dan lusa bukan milikku... coz aku tak leh nak main.. kat kampung aku tak dak kedai ekor.. kalau black tak tahu la pulak kat mana... takpe2.. sabo.. rezki kan ada dimana2 dan tak kira waktu atau ketika !!

Semalam tension... perghh tak cukup buat u-turn... aku main pi balik je.. melepas 3rd prize... sorry la bro yg empunya no.. tak dpt la aku nak kasik komisen kat ko... apa nak dikato...

Main 6D pun belum membuahkan hasil lagi... jauhnya perjalanan ini.. bila la nak sampai destinasi.. kalau kena besar sekali nekadku terus je berhenti... hanya itu yg kucari.. setalah habis semuanya kulangsaikan... maka aku akan cari "sinar hidup ini". Akan kukembali keasal ku..

Hei! kersani mengalir lah dikau
Menjadi raksa
Mengisi belikat punggungku
Agar aku bisa berdiri
Tegap dan segak
Bagaikan laksmana Melayu

Hei! sepuluh helai daun sirih
Ku gentas bersama
Bunga cengkih jadilah dikau
Darah merah pekat
Mengisi uratku
Agar bisa aku berlangkah
Gagah dan tampan
Bagaikan sijantan yang berkokok

Di mana bumi ku pijak
Di situ langit ku junjung
Alang-alang menyeluk pekasam
Biar sampai ke pangkal lengan

Aku seru mentera pusakaku
Mentera semerah padi........

Barakallah !!!! semangat aku memuncak...!!!!!!! ayuh kwn2ku.. jika ada usaha kita maka adalah rezki buat kita... !!! ku undur buat seketika... Selamat Hari Raya Aidil Adha......

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

hit counter
Orang Tengah Lepak Kat Sini