21 October, 2006

Keseronokan Yang Akan Menjelma

Anak2 dan isteri ku nampak gayanya masing2 sibuk dengan persiapan nak sambut raya.. tapi aku tetap cool dan "macho".. huhhh kalau tak cool naik serabut kepala otak aku memikirkan bajet balik kampung dan beraya..

Gaji aku alhamdulillah cukup utk menampung perbelanjaan sekeluarga disamping menyelesaikan apa2 yang patut... so tak pernah aku berangan nak menikah lebih dari satu !!!

Namun hati ku jugak sebenarnya teramat2 gembira.. sengaja aku sorokkan dari pengetahuan anak2 dan isteri ku.. takut2 le depa2 tuh kata aku sonok nak beraya lak... raya tetap raya.. tapi yang paling aku seronok ialah keluarga ku akan berkumpul.. gurau senda dan pohon maaf dipagi raya yang aku selalu rindukan..

Aidil Adha yang baru2 ini aku telah kehilangan nenda tercinta.. yang telah menyahut seruan Illahi.. sedang aku masih seronok melihat telatah nenda ku mengasingkan daging2 korban utk diagihkan kepada yang layak.. begitu kuat sekali kudratnya.. disamping bercerita tentang bahagian2 dan jenis2 daging serta petua utk memasak daging..

Emak aku dah berkira2 akan juadah dihari raya... huhhh menu kali ini Nasi Dagang... udan aku dah beli pun 4 kilo.. just nak bawak balik sahaja.. disamping menu tambahan Roti Jala dan Gulai Kuzi...

Kakak sulung aku yang tinggal di Perlis pun akan balik sama.. meriah siotttt..

Tapi sebelum melangkah jauh.... ada doa2 yang perlu dibaca seperti doa keluar rumah, doa naik kenderaan dan beberapa doa yang menjadi bekalan sepanjang perjalanan..

Kat sini leh tengok jenis2 doa :- http://members.tripod.com/ahmad_awang/doa.html

Semoga keseronokan aku ini diredhai Allah dan mohon agar aku tidak tergolong dalam golongan orang2 yang melampau2 dan sesat !!!!!!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

hit counter
Orang Tengah Lepak Kat Sini