23 January, 2008

Pemburu Yang Cemburu



“Engkau” kembali memburuku…. kembali menerjah ruang “suci” milikku, yang ku bangunkan dengan penuh harapan dan kesantunan..

“Pemburu Yang Cemburu” kepadaku, bukan kepalang niat dan nafsu”mu” hingga ku bawa diriku ke sempadan demi kehidupan….Andai aku leka… “Pemburu Yang Cemburu” itu bukan hanya akan menguasaiku… malah akan merobek dan mengsisakan jantung “kehidupan”ku..

Adakah aku lari atau aku semakin dihampiri… jarak 1987200 yang kulebarkan semakin kecil kurasakan.. seolah-oleh tengkukku sedia dipatah-patahkan… rusukku sedia ditembusi, mataku “buta” dibakar dan lumpuh segala kasih sayang!!

Bertahun ku berhadapan “Sang Pemburu”… namun tidak pernah aku gentar… walaupun ku”tewas”.. tidak pernah sekalipun aku kesal dan sesal… kerana “Sang Pemburu” hanya inginkan ku menjadi “anjing” perburuannya…dan tidak sesakali cemburukan aku….

Hari ini… kurasakan lagi akan gementarnya aku diburu oleh “Pemburu Yang Cemburu”… kerna ku andaikan engkau lebih dekat dari yang kusangka… dan kemusnahan akan lebih terasa…

Andaiku tewas… bukan hanya aku yang menjadi “mangsa” … isteriku… dan puteri-puteriku yang tercinta akan turut tersiksa…

Akan kutewaskan engkau “Pemburu Yang Cemburu”, agar engkau kenal siapa aku… ingatlah “Pemburu Yang Cemburu”… aku ini adalah “tuan” mu….

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

hit counter
Orang Tengah Lepak Kat Sini