23 January, 2008

Azimat Permaisuri


Kembali ku buka helaian-helaian kasih, dengan perlahahan-lahan ku baca dan ku ulang akan bait-bait yang ku ungkapkan… lalu ku tersedar akan aku telah mengorak kembali langkah ke belakang…!!!

Kasih permaisuri dan puteri-puteriku ku yang disandarkan padaku menjadi satu azimat demi aku mencari dan menggapai segala matlamat…yang membawa aku kembali dalam mensyukuri segala rahmat dari Illahi…

Hari ini aku hampir tersungkur… dan azimat yang ku miliki, seolah-olah telah dibawa pergi… Kelalaian dan kealpaan aku sendiri hampir pasti meninggalkan aku di sini..

Persetankan semua itu…. bodoh dan banggang andai aku lupakan azimat dari permaisuri .. yang selama ini aku amat-amat pasti kasihnya yang tidak dibelah bahagi… tidak akan ku lupakan juga puteri-puteriku… anugerah kasih mereka yang semakin aku mengerti…

Kemusnahan yang cuba aku cipta… sebenarnya tidak aku sendiri sanggup menghadapinya…

Azimat permaisuri… ku ambil kembali… kudakap sepenuh hati………..



0 Comments:

Post a Comment

<< Home

hit counter
Orang Tengah Lepak Kat Sini