11 February, 2008

Ku Bermain Dengan Api

Kecil ku buat kawan... besar menjadi lawan... ini lah kesilapan aku... kesilapan yang mana mungkin patut dicipta oleh sang pengecut seperti aku..

Ku bermain dengan api... tanpa kusedari ... kini ianya hampir membaham diriku ini... hampir menghancur luluh kan seluruh jasad dan roh ku... aduh !! malangnya aku... di atas dunia aku sudah tersiksa...

Tidak ku sangka kilauan mu seumpama permata..persis gemerlapan lampu neon yang menghiasi kota... aku terleka.. ku teruskan permainan yang sia-sia... ku langkahi segala batas-batas yang sering memberi amaran buat ku... serasakan batas-batas itu umpama landai yang dihampari permaidani indah....

Api yang kumulakan dulu... tidak terdaya untuk aku padamkan... sama sekali tidak terdaya untuk aku bendung akan kemaraan... aku lupa dan alpa pada segala pesanan !!

Kepanasan kini semakin terasa... hinggakan rinduku pada MU telah aku lupa kerana aku seoalah-olah telah diselimutinya. Mana mungkin aku lari... atau perlukan aku berdiam diri ??... YA ILLAHI... selamatkan diri ku ini...

Sesungguhnya sang api bukan cinta yang aku cari......... selamatkan aku dari permainan ini !!!




3 Comments:

At 9:15 AM, Anonymous Anonymous said...

tergelincir dari landasan..dan sedar..lalu bingkas bangun memungkas segala permainan rasa..

campakkan segala arca wayang kulit kedalam lubang hitam yang jauh dalam kandi dalam kelam malam..

bangun dirikan semula segala teras yang runtuh..yang makin kuat dah kukuh dengan seribu kesedaran malah sejuta harapan untuk masa hadapan..

inshaalllah..

yang segala lemah..punah
yang segala jijik.muntahkan.bersama kahak hijau lendir perut ke dalam sungai deras memghilang ke muara..

yang tinggal..aku..dengan jiwa dan nafas baru..

Puan Seri

 
At 10:24 AM, Anonymous Anonymous said...

cabaran dan ujian datang bertimpa-timpa...

bukan hanya semangat, kekuatan dan keberanian yang perlu ada ...

tetapi...

keinsafan, keampunan dan rahmat dariNYA perlu dipohon...

terima kasih kak ...!!

 
At 11:50 AM, Anonymous Anonymous said...

inshallah..

usaha usaha usaha...

dalam erti kata

taubat taubat taubat

cepat cepat lah bertaubat..kalau masa masih tersempat..
berbasa basi dalam kerja keramat..
hanya pohon akibat..

biar tubuh ku di ratah parah aku tetap melangkah..dengan setiap inci nafas yang masih tercicip di areola yang makin memencak tersibak..pasrah ke ujung daerah


Puan Seri



Puan Seri..

 

Post a Comment

<< Home

hit counter
Orang Tengah Lepak Kat Sini