11 February, 2008

Ponteng Yang Tidak Berjaya !!!


Apa yang aku rancangkan tidak berjaya untuk aku laksanakan pada hari ini… aku telah gagal.. habis lerr aku.!! Dah lerr tido tak cukup… duk layan si Sammy dan Si Sahaja mendendangkan petikan gitar antara lagu kegemaranku… ~ “Hotel California”…. cukuplah walau sekadar menggunakan gotar “kotak”….

Seperti biasa aku masih gagal untuk lepak dirumah… rancangan ku untuk “ponteng” tidak berjaya dan akhirnya aku menapak kembali ke opis untuk menatap wajah-wajah boss “kesayangan”ku…

Kenapa aku gagal ??? sedangkan aku dah rancang !!! aku dah sengaja bersengkang mata… dan aku sengaja melayari internet agar minda aku terarah untuk melupakan persoalan tentang kerja… aku penat sangat-sangat !!

Selama ini, aku amat-amat takut untuk ponteng…dan aku akan merasa sangat bersalah jika aku tidak datang bekerja tanpa alasan yang manusabah… kadangkala sakit demam ku serta merta elok bila aku jejakkan kaki di tempat kerja..

Adakah aku takut kepada “boss” atau aku sememangnya “workaholic”… atau aku ini ada masalah mental ??? .. ishhh pening aku….. “problematic” sungguh…

Tapi kenapakah aku seringkali berjaya untuk ponteng dari melaksanakan ibadah yang wajib ke atas ku … dan sama sekali tidak aku merasa takut…hati ku telah dijajah… sungguh mengerikan !!!

Kadangkala keletihan bekerja yang membuatkan aku ponteng untuk ibadah… dan sebenarnya aku hampir dan telah hilang keseimbangan dalam menjalani kehidupan seharian ku sebagai hambaNYA…

Siapakah yang aku takut sebenarnya ?????

3 Comments:

At 11:37 AM, Anonymous Anonymous said...

sya pun tido lambat gak tp takde la berniat nak ponteng keje ari ni. ekeke...

 
At 11:47 AM, Anonymous Anonymous said...

saya sengaja tido lambat pasal nak ponteng kerja... nak set dalam kepala.. "aku tak mahu pi kerja"...

dari 1hb jan 08 sampai hari ni.. baru 4 hari saya tak jejakkan kaki kat opis..

keletihan sebenarnya belum mampu untuk menghalang saya .....!@!

problem... problem

 
At 1:18 PM, Anonymous Anonymous said...

Adik...

Tak mudah kita kuasai nafsu untuk melayari kehidupan kalau kita bersahabat akrab dengan perasaan, prinsip hidup yang lurus teguh yang di bina dan kita pegang kukuh mudah aje runtuh berderai dek di kuasai perasaan....

Tergelincirnya kita di persada kehidupan telah ianya jadi lumrah..tak sekali.. aku juga tersungkur tertiarap...hilang punca... hilang arah ..namun masih ada suara suara yang menyeret aku semula... untuk berdiri untuk pasrah untuk kembali..menemuinya dengan salutan hina dan najis..

ponteng...kalau telah kau rasa bersalah setiap kali kau gagal..bersyukurlah..roh mu mahu kau pulang..pulang lah ke landasan..bersyukurlah masih lagi ianya bersuara... segala rasa bersalah mu..jangan biarkan dia bersendirian menunggu mulama lama..rebutlah hari ini... kerana tak selama lamanya ia akan berada di sana..menanti mu...

namun..kau masih di sayangi dan masih dalam pandagan rahmahnya..bersyukurlah..maka balas lah kasih nya yang melimpah ruah ke atas mu dengan sewajarnya..

sesungguhnya..kau di kasihi...maka balaslah..

ia rindu...bertemulah...

Puan Seri

 

Post a Comment

<< Home

hit counter
Orang Tengah Lepak Kat Sini