20 February, 2008

Bila Aku Sakit


Sejarah tahun 2008 telah tercatat..... dan aku gagal untuk mempertahankan diri aku dari mengambil cuti sakit... aku telah disahkan oleh pengamal perubatan bertauliah..

Betul kah aku sakit... semalaman aku berfikir... adakah aku demam ? tapi badan ku tidak panas... yang berbeza hanyalah suara ku, urat-urat serta sendiku... teramat lenguh dan sedikit selsema...

Kebiasaannya aku mampu melawan semua itu... semestinya aku akan menghadirkan diri ku ketempat kerja seperti biasa... tapi pagi itu amat berlainan sekali.. aku lemah dan kalah...

Aku kembali mengingati... ingatlah aku akan sihat sebelum sakit... semuanya betul.. dan ketika itu terasa sedikit kepayahan... dan hati ku semakin mengingati MU YA RABBI...

Ketika sihatku...sentiasa ku lengah-lengahkan ibadahku... tapi ketika sakit, ku mengeluh kerana aku hampir tidak mampu melaksanakan tanggungjawabku terhadapMU...

Ketika sakit inilah semakin kuat aku menyeru dan mengalunkan namaMU... semakin aku cuba mendekatiMU dan tak terkira permohonan dan penyesalan aku lafazkan.... tapi kenapa semasa sihatku.... jarang sekali aku memohon RAHMAT MU... adakah aku begitu kuat dan tersangat berkuasa ?

RAHMAT juga buat isteri dan anak-anakku... kerana dikala inilah mereka berpeluang untuk lebih dekat denganku... sememangnya waktu sihatku.. ku sibukkan diriku dan ku jauh diri dari mereka...

Terima kasih wahai isteriku kerana sudi menjaga aku.... !!

Terima kasih wahai anak-anakku... kerana berada disampingku...!!

Terima kasih semua atas ingatan kasih sayang... dan syukur Ya Allah atas kesembuhan yang KAU berikan...


~

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

hit counter
Orang Tengah Lepak Kat Sini