14 February, 2008

Feb 14 ~ Cabaran Yang Diatasi


Yahooooooooooooo... gembira ku bukan kepalang.. kerana hari ini adalah hari yang amat istimewa.. Feb 14 !!! siapa yang tidak pernah mendengarnya... bukak lah akhbar harian, majalah-majalah ataupun layari lah internet.. maka akan terjumpa lah satu tarikh keramat yang "gila"..

Tapi hari ini adalah hari untuk aku bersyukur !!.... bukan kerana aku menyambut peristiwa yang dirayakan oleh insan-insan durjana... tidak pula aku terkenangkan kekasih atau buah hati yang telah lama terpisah... tetapi hari ini aku meraikan dengan penuh syukur dan keinsafan kerana aku telah berjaya mengatasi cabaran !!

Doa yang dipanjat, usaha, keringat dan hati yang penuh kasih sayang.. berakhirlah 24 jam yang memenatkan... !!! Bangga aku sebagai seorang ISLAM .. kerana aku mampu menutup mulut si KAFIR yang mencabar aku !!

Seharian dan semalaman ... ku berserah dan bertawakkal... dan akhirnya Allah swt merestui aku... tiada apa yang mampu ku lafazkan selain ucapan Alhamdulillah..!!

"Gagal Dan Cabaran" yang aku sahut... di sini aku akhiri dengan penuh pengertian akan nikmat yang telah diberikan. Mintalah dan pohonlah kepadaNYA... nescaya aku tidak akan kecewa !!

Terima kasih buat "Sahabat Yang Gila" kerana mengingatkan aku... Buatlah kerana Allah !!!!!

Maafkan aku wahai isteriku kerana malam mu... tanpa aku disisi..



3 Comments:

At 9:40 AM, Anonymous Anonymous said...

kita masih gagal..

..lihat lah sekarang..
...siapa yang menjadi pemimpin kita
..kesian kita..

masih bermimpi mimpi

Puan Seri

 
At 9:52 AM, Anonymous Anonymous said...

dirikan dahulu kejayaan dalam diri dan seiring itu bentukkan matlamat !!...

pemimpin yang di "cari" insyaAllah akan tiba nanti..

mengadulah kita kerana DIA yang menentukannya...

 
At 8:56 AM, Anonymous Anonymous said...

aku yang selalu kecewa di kecewakan lagi dengan lagak ngeri janji palsu taburan bintang berjuta oleh pemimpin ku yang hanya bagai fatamorgana di ufuk kelabu...

biar aku mencangkung ngadap langit yang lepas luas yang memang tidak menjanjikan hujan atau panas..yang pasti ia melindungkan

biar aku bercerita dengan cermin yang nampak aku di depannya yang hilang jiwanya kerna ia tidak membohongi kehodohan aku..

biar aku merindu ketat seorang sahabat yang memang menyayatkan hati ku namun aku tahu pasti dia tidak pernah mau tobat memfitnah aku..

biar aku baca blog mu..yang menceritakan jerih mu rindu perjalanan pulangmu..dan aku tak berdaya berbuat apa apa

terima kasih masih membiarkan aku di sini berkongsi..



Puan Seri

 

Post a Comment

<< Home

hit counter
Orang Tengah Lepak Kat Sini