12 February, 2008

Kegelapan Yang Ku Pisahkan



Mata ku buka... cerah alam sekeliling.... dan tampak segala keindahan yang tidak pernah aku hargai dan aku syukuri akan rahmat pemberianNYA...

Hati ku gelap... dan kerana kegelapan itulah aku telah hanyut dan lemas dalam dakapan sang durjana. Tiada seruan kebaikan dan kegembiraan yang mampu ku dengari... dan teman bicara ku adalah insan-insan yang terkapai-kapai seperti aku...

Dimanakah kamu wahai teman ?.. tariklah... ajarlah aku berenang... kerana aku perlu kembali ke daratan.. aku perlu sujud kepada YANG MAHA ESA....

Keluarkanlah aku dari kegelapan... bilamana kegelapan itu telah menyesatkan aku... memesongkan arah dan melencongkan tujuan hidupku... dan mengkaburkan segala pandanganku untuk melihat "cahaya" MU

Sinarkanlah cahaya Nur MU keadalam hati ku.., pada pendengaranku, penglihatanku.... zahir dan batinku... tidak lupa jua ku pohon pada MU... jadikan semua Nur itu pada pandangan dan fikiran ku..

Kegalapan itu bukan yang ku pinta.... dan tidak pernah aku berusaha kearahnya.. tetapi tersesat aku dalam kegelapan adalah kerana aku tidak pernah berusaha untuk menjauhinya..

Kita terpaksa berpisah wahai "kegelapan" kerana aku perlu kembali ke asalku.....


2 Comments:

At 10:16 AM, Anonymous Anonymous said...

malang pak kaduk.. kampung tergadai
malang si luncai..di bunuh raja

malang manusia..berkali kali di tegur tak sedar sedar juga..

Yang paham...tinggal
Yang ngerti..pulang

Puan Seri

 
At 8:46 PM, Anonymous Anonymous said...

"malang" bukan sahabat ku..

ingin ku pulang "sepenuh" diri ku !!...

 

Post a Comment

<< Home

hit counter
Orang Tengah Lepak Kat Sini