13 February, 2008

Gagal Dan Cabaran !!!


"Kau" yang gagal... aku pulak yang tercabar !!... dan hari ini kesabaran aku teruji lagi.... bukan kerana kesalahan aku dan bukan juga tanggungjawab aku untuk memastikan yang "engkau" akan berkhidmat dengan baik dan cemerlang...

Aku ini bukan tuan "mu" dan kita tidak pernah ada sebarang ikatan dan perjanjian..!!! kenapa aku yang "engkau" cabar ?? ... carilah tuan "mu" dan cabar lah keupayaannya ... !!

Kalau "engkau" mampu berkata-kata ... mungkin akan ada banyak soal bicara... apatah lagi sumpah seranah..!! dan mungkin juga penumbuk sulungku ini mampu menelan ego "mu".. jangan "kau" lupa ... amarah ku bukan sembarangan !!

Malang sungguh "engkau".... tersisih oleh belaian mesra tuan "mu"... dan tidakkah "engkau" rindu padanya.... rindu pada sentuhan mesra...

Terpaksalah aku membenam nafsu... kerana aku telah diamanahkan untuk menyahut cabaran di atas kegagalan "mu"... kerana amanahlah ... aku "memujukmu" dengan belaian palsu..!!

Di sini aku.... antara kegagalan dan cabaran... semuanya adalah "hukum" Allah... tidak aku yang berkuasa... !!

Ku sahut cabaran di atas kegagalan "mu"... kerana itulah yang akan memadamkan sifat amarahku dan mendidik aku .. mengenal erti kecekalan dan kesabaran...

Amanah majikan ku akan ku pikul... tidak mahu aku tempis kerana kelak nanti si "kafir" akan berpesta dan bersukaria.. seronoknya jika aku tidak berupaya....

Akan ku belai "engkau" dan ku beri "persalinan" sang panglima... kerana aku tidak mahu lagi melihat "engkau" gagal.... sesudah aku sepenuh hati menyahut segala cabaran...

Tiada yang kumiliki dan tiada dayaku melainkan kekuasaan dan kasih sayangNYA.. maka aku yakin akan cabaran ini hanyalah satu "pesanan" untuk aku menyahut akan cabaran yang maha hebat untuk kembali kepada NYA !!!

2 Comments:

At 1:10 AM, Anonymous Anonymous said...

gagal..satu tunjuk cara
supaya jangan ulang buat
untuk dekat jangan
untuk hikmah bagi jawapan

gagal...bukan payah
bukan pasrah
bukan kerana marah

gagal..satu tunjuk cara
belajarlah

Puan Seri

 
At 9:32 AM, Anonymous Anonymous said...

kegagalan menghasilkan ruang pembelajaran..

kegagalan yang berulang memerlukan lebih tumpuan dan kecekalan

 

Post a Comment

<< Home

hit counter
Orang Tengah Lepak Kat Sini